O programie

Program Laboratoria Przyszłości jest inicjatywą edukacyjną. Odpowiedzialne za nią jest Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Projekt ma na celu unowocześnić szkoły tak, aby zajęcia prowadzone w nich były angażujące i ciekawe dla uczniów. Lekcje także mają pomagać w im odkrywaniu talentów. Laboratoria Przyszłości zakładają wsparcie wszystkich szkół podstawowych w wykształceniu kompetencji przyszłości z tzw. STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka).

 

Szczegóły dofinansowania

Szkoła Podstawowa nr 30 przystąpiła do programu w 2021 roku. W programie uczestniczy 326 uczniów. Otrzymaliśmy dofinansowanie na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane w roku szkolnym w ramach zajęć. Potwierdzeniem dofinansowania jest poniższy czek.
 
Poniżej prezentujemy aktualności związane z realizacją programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole. Szczegóły programu można również znaleźć na stronie rządowych (odnośnik).
 

 

 
 

Rozpoczął się nowy rok szkolny, a wraz z nim nowe wyzwania i zadania realizowane w ramach programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole. Tradycyjnie nauczyciele, uczniowie, a nawet rodzice pełni energii i nowych pomysłów zaangażowali się w uczestnictwo w zajęciach. Sprzęty multimedialne, klocki, układanki, zestawy naukowe pobudzają wyobraźnię, aktywizują uczniów i przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju.

Spośród różnych zajęć, wydarzeń, przedsięwzięć, które odbyły się w naszej szkole z wykorzystaniem sprzętu i materiałów edukacyjnych z projektu Laboratoria Przyszłości w tym miesiącu prezentujemy SP30 jako centrum działań multimedialnych. 😃 Czerwiec minął z aparatem, kamerą, mikroportem w rękach uczniów. Poniżej kilka szczegółów.

Zakończył się miesiąc maj, a nasze zajęcia w ramach programu "Laboratoria Przyszłości" kontynuują wykorzystywanie sprzętu audio-wideo.

W kwietniu nasze zajęcia dotyczące ogólnopolskiego programu "Laboratoria Przyszłości" zdominowały sprzęty audio-wideo.

W marcu odbyło się wiele ciekawych zajęć z wykorzystaniem sprzętów zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

W lutym w naszej świetlicy szkolnej, pod czujnym okiem p. Magdy Kozłowskiej i p. Ani Stachury, ruszył Świetlicowy Klub Małego Reportera. Nasi uczniowie w roli małych reporterów poruszają ważne tematy i nagrywają krótkie reportaże w formie porad i wywiadów.  Pierwszy reportaż dotyczył bezpieczeństwa w Internecie: https://youtu.be/UwjT1iksKWA

W styczniu nasze zajęcia dotyczące ogólnopolskiego programu "Laboratoria Przyszłości" zdominowały zestawy klocków, które rozwijają zdolności matematyczne, logicznego myślenia uczniów, rozwijają wyobraźnie przestrzenną. Wykorzystaliśmy klocki geometryczne Geostix, kolorowe tangramy, magiczna mozaika czarno-biała, kolorowa mozaika wielokątów oraz zestaw "Cubo".

W grudniu w naszej szkole, aż wrzało od zimowo - świątecznych wydarzeń. Odbyło się wiele ciekawych, interesujących akcji, które uwiecznione zostały w obiektywie aparatu fotograficznego Sony, który został zakupiony w ramach programu #Laboratoria przyszłości.

Za nami listopad w Laboratoriach Przyszłości, rodzą się nowe pomysły.

Z okazji Dnia Pluszowego Misia postanowiliśmy pokazać naszym misiom, jak w świetlicy w ramach Laboratorium Przyszłości tworzyć wspaniałe rzeczy z kolorowej mozaiki, zakupionej w ramach programu. Powstały bardzo ciekawe geometryczne portrety misiów.

Za nami październik z Laboratoriami Przyszłości, a więc kolejne zajęcia pełne kreatywnych pomysłów. Na lekcjach fizyki pod czujnym okiem p. Lidii Bukowskiej w ramach programu "Badam, działam, odkrywam – ćwiczenia praktyczne" klasy 8a, korzystając z zestawów STEAM Na tropach nauki "Proste Maszyny", badały warunki równowagi dla różnych maszyn prostych. Uczniowie przeprowadzili proste eksperymenty, wykorzystując: siłomierze, krążki - bloki nieruchome, linki, równię pochyłą. Sprawdzili, że łatwiej jest użyć bloku i ciągnąć linę w dół, niż podnosić pionowo ciało, bez jej użycia. Uczniowie wiedzą już, że maszyny proste znacznie ułatwiają pracę w życiu codziennym. W ramach ćwiczeń praktycznych uczniowie klas ósmych badali również zjawiska elektrostatyczne m.in. wzajemne oddziaływanie naelektryzowanych ciał. Sprawdzali, od czego zależy wartość sił elektrycznych. Przeprowadzili doświadczenia, używając napompowanych baloników zawieszonych na nitkach, przyrządu do pomiaru odległości oraz przedmiotów codziennego użytku. Praktyczne zajęcia pozwoliły odkryć i lepiej zrozumieć zjawiska występujące w życiu codziennym i w przyrodzie.