W marcu odbyło się wiele ciekawych zajęć z wykorzystaniem sprzętów zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Na zajęciach z logopedii z panią Olą wykorzystaliśmy: układankę, kostkę SOMA, mikrofon kierunkowy dzięki, którym odbyły się ciekawe ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną - ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej i logicznego myślenia. Ćwiczenia słuchowe, słyszę swój głos. Na lekcjach plastyki z panią Małgosią wykorzystaliśmy: klocki CUBES Betzold, klocki SOMA, dzięki którym udało nam się stworzyć wiele ciekawych aranżacji między innymi formy przestrzenne - abstrakcje, formy płaskie - płaskorzeźby, sztuka użytkowa - projekt płytek/kafelek ceramicznych, rzeźbę przestrzenną, architekturę nowoczesną. 

 
Lekcje biologii, przyrody były bardzo interesujące, uczniowie mieli możliwość skorzystać z zestawów "Na tropach nauki STEAM" dotyczących owadów oraz poznać wiele informacji o bakteriach, protistach, grzybach, tkankach roślinnych i zwierzęcych. Korzystaliśmy z mikroskopu trójokularowego, wizualizera, kamery mikroskopowej i preparatów. Na lekcjach fizyki tym razem uczniowie poznali budowę i właściwości elektromagnesu. Bez problemu zbudowali najprostsze elektromagnesy, wykorzystując elementy takie jak: stalowe gwoździe, przewody elektryczne, baterie z zestawów "Na tropach nauki STEAM - ”Elektryczność”. Wychowankowie sprawdzili, w jaki sposób można wzmocnić elektromagnes. Okazało się, że umieszczenie stalowego gwoździa wewnątrz zwojnicy spowodowało, że stalowe przedmioty np. szpilki, pinezki były przyciągane. Ćwiczenia praktyczne pozwoliły jednoznacznie stwierdzić, że również liczba zwojów w zwojnicy wpływa na właściwości magnetyczne elektromagnesu. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, gdzie w życiu codziennym stosuje się elektromagnesy. Rozwinęli również kompetencje językowe w zakresie słownictwa dotyczącego elektryczności i magnetyzmu, zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim.
 
Na języku polskim mogliśmy się przenieść do świata przedstawionego w dramacie romantycznym Juliusza Słowackiego i wcielić w rolę Balladyny, Aliny oraz Kirkora. Pod czujnym okiem pani Ani Stachury i Doroty Żrałko wykorzystując mikrofon kierunkowy Boya, mikroport Kimafun - bezprzewodowy, dyktafon, statyw, aparat fotograficzny Sony - nagraliśmy wywiady w wersji radiowej oraz wersji audiowizualnej z głównymi bohaterami. Uczestnicy kółka historycznego, które prowadzi p. Michał Matusz wybrali się pod Pomnik Bohaterów Powstania Węgierskiego oraz pod Pomnik "Żołnierzy Wyklętych” i wykorzystując aparat fotograficzny uwiecznili relację z wyjścia, którą można było podziwiać na wystawie. Na lekcji techniki z panią Agata Chilmanowicz dzięki klockom Geometric construction, Geostix Junior, Odczarować algebre uczniowie budowali figury geometryczne przestrzenne oraz płaską mozaikę figur geometrycznych.
 
Klasy 1-3 również nie leniuchowały. Młodsi uczniowie kodowali schematy, z klocków Geostix Junior rozwiązywali karty aktywności, z Geometric construction układali wg wzoru bryły przestrzenne. A świetlica tradycyjnie kontynuuje swoje zajęcia o tematyce fotograficznej pt. "Z fotografią za pan brat". Korzystając z aparatu Sony oraz statywu fotograficznego uczniom udało się uchwycić piękno jakie maluje natura na zdjęciach zatytułowanych "W marcu jak w garncu - Zimowa, oszroniona natura".