W lutym w naszej świetlicy szkolnej, pod czujnym okiem p. Magdy Kozłowskiej i p. Ani Stachury, ruszył Świetlicowy Klub Małego Reportera. Nasi uczniowie w roli małych reporterów poruszają ważne tematy i nagrywają krótkie reportaże w formie porad i wywiadów.  Pierwszy reportaż dotyczył bezpieczeństwa w Internecie: https://youtu.be/UwjT1iksKWA

Do przygotowania materiałów wykorzystujemy sprzęt zakupiony w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Aparat fotograficzny Sony, Mikrofon kierunkowy Boya BYMM 1, Statyw fotograficzny z głowicą kulową i funkcją monopodu, Mikroport Kimafun- bezprzewodowy mikrofon krewatowy KM-G 130-1 (nadajnik+odbiornik). 

Natomiast w klasach starszych w ramach projektu Laboratoria przyszłości pod czujnym okiem p. Lidii Bukowskiej królowały doświadczenia, badania, obserwacje podczas lekcji fizyki. Uczniowie badali właściwości magnetyczne przewodnika z prądem. Zbudowali proste obwody elektryczne. Sprawdzali, jak zachowuje się igła magnetyczna, gdy przewód nad kompasem jest zorientowany na linii północ – południe oraz pod dowolnym kątem. Wykonali słynne doświadczenie Hansa Oersteda, które zapoczątkowało intensywny rozwój badań nad właściwościami magnetycznymi przewodników z prądem. Okazało się, że przewodnik, w którym płynie prąd, oddziałuje magnetycznie. Poznali tajniki Elektromagnesu - budowali najprostsze elektromagnesy, wykorzystując elementy takie jak: stalowe gwoździe, przewody elektryczne, baterie z zestawów STEAM ”Elektryczność”. Sprawdzali, w jaki sposób można wzmocnić elektromagnes.  Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, gdzie w życiu codziennym stosuje się elektromagnesy. Podczas ćwiczeń praktycznych uczniowie rozwinęli również kompetencje językowe w zakresie słownictwa dotyczącego elektryczności, zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim.

Zapraszamy do fotorelacji z zajęć :)