Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „OKULISTYKA 21” od września 2022 roku rozpoczęła realizację Kampanii edukacyjnej pn. „Zapobieganie krótkowzroczności u dzieci”, skierowanej do dzieci uczęszczających do wrocławskich przedszkoli i szkół podstawowych oraz ich rodziców/opiekunów. Celem Kampanii jest kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o higienę wzroku.

Krótkowzroczność to najczęściej występująca wada wzroku, która dotyczy coraz większej grupy ludzi, szczególnie osób młodych. Wg badań prowadzonych przez Fundację „Okulistyka 21”, wada ta dotyka około 30% dzieci. Wysoka krótkowzroczność prowadzi do poważnych powikłań takich jak jaskra, zaćma, odwarstwienie siatkówki czy makulopatia, co związane jest ze znacznie podwyższonym
ryzykiem utraty widzenia. Sytuacja związana z pandemią COVID-19, która nierzadko wymuszała konieczność izolacji i nauki zdalnej, sprzyjała częstemu korzystaniu z urządzeń ekranowych, a co za tym idzie, przyczyniła się do degradacji wzroku wielu dzieci, na co zwraca uwagę m.in. Ministerstwo Edukacji i Nauki. Badania naukowe ostatnich lat wykazały, że możliwe jest hamowanie progresji krótkowzroczności. Wcześnie wykryta wada pozwala na zapobieganie jej postępowaniu oraz wynikającym z tego poważniejszym konsekwencjom. Bardzo ważne jest, by rodzice wiedzieli jak zapobiegać, znali objawy i sposoby korekcji krótkowzroczności u dzieci.

Z materiałami możecie się Państwo również zapoznać na stronie www.miopia.pl, na której znajdują się informacje dotyczące krótkowzroczności oraz innych problemów ze wzrokiem dzieci. Platforma
miopia.pl została utworzona dla celów edukacyjnych, nie jest zależna od producentów technologii i produktów medycznych oraz publikuje jedynie zweryfikowane naukowo treści.

Kampania finansowana jest przez Miasto Wrocław.

Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi infografikami oraz artykułem "Na wzrok dziecka czujne oko mamy". W następnym cyklu udostępnimy Państwu kolejny artykuł oraz dodatkowe infografiki.